
Strachy na lachy- Komunikacja w gabinecie pedodontycznym

25-26 PAŹDZIERNIK 2025 rok
Strachy na lachy- Komunikacja w gabinecie pedodontycznym
Cena: 2999 zł
*Liczba miejsc ograniczona!
Godzina: 10:00-18:00 | 9:00-17:30
Lokalizacja: Warszawa
Punkty edukacyjne : 14

Szkolenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz:
- Podnieść swoje kwalifikacje w zakresie pracy z dziećmi oraz ich opiekunami,
- Zwiększyć swoją skuteczność zawodową poprzez lepsze zrozumienie potrzeb Małych Pacjentów,
- Rozwinąć umiejętności komunikacyjne i poprawić relacje z rodzicami
- Zdobyć wiedzę z zakresu psychologii dziecięcej, aby efektywniej radzić sobie z emocjonalnymi i behawioralnymi wyzwaniami w gabinecie,
- Poznać praktyczne techniki ułatwiające radzenie sobie z trudnymi sytuacjami zawodowymi,
- Budować długoterminowe relacje z pacjentami i ich rodzicami, które wpływają na lojalność i zadowolenie z usług gabinetu.
Dzień I
Pierwszy dzień szkolenia to głęboka analiza roli relacji w gabinecie pedodontycznym oraz rozwój kluczowych umiejętności komunikacyjnych.
Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie współpracować z dzieckiem i rodzicem, tworząc atmosferę bezpieczeństwa i zaufania.

Fundamenty współpracy
- Zrozumiesz wzajemne zależności między lekarzem, dzieckiem a rodzicem/opiekunem.
- Nauczysz się budować zaufanie i długoterminowe relacje, które są kluczowe dla skutecznego leczenia.
- Dowiesz się, jak motywować rodziców do zaangażowania w proces profilaktyki i leczenia próchnicy w domu
Skuteczna komunikacja
- Opanujesz aktywne słuchanie – techniki parafrazowania, klaryfikacji i podsumowywania.
- Poznasz zasady przejrzystej komunikacji, aby precyzyjnie przekazywać informacje.
- Nauczysz się, jak unikać błędów komunikacyjnych prowadzących do nieporozumień z rodzicami i dziećmi.
Postawa asertywna
- Dowiesz się, jak być jednocześnie stanowczym i życzliwym wobec pacjentów i ich opiekunów.
- Poznasz najlepszy model do formułowania jasnych komunikatów.
- Zyskasz umiejętność skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, np. spóźnieniami rodziców, obawami dzieci czy presją czasu.
Ustalanie „zasad gry”
- Nauczysz się ustalać zasady współpracy z rodzicem na poziomie administracyjnym, profesjonalnym i psychologicznym.
- Zrozumiesz, jak kontrakt wpływa na efektywność leczenia i budowanie wzajemnego zaufania.
- Dowiesz się, jak dbać o siebie i swój wellbeing, aby troska o Małego Pacjenta i trudne sytuacje w gabinecie nie zakłócały Twojego dobrostanu.
Dzień II
Drugi dzień szkolenia jest w pełni poświęcony specyfice pracy z dziećmi w wieku 2–10 lat.
Uczestnicy poznają poszczególne etapy rozwoju dziecka i nauczą się, jak wspierać ich autonomię i skutecznie motywować do współpracy, w sposób dostosowany do wieku Małego Pacjenta.

Praca z emocjami dziecka
- Poznasz dekalog Janusza Korczaka jako fundament pracy z dziećmi oparty na szacunku, miłości i empatii.
- Nauczysz się, jak akceptować uczucia dziecka i reagować w sposób wspierający (bez oceniania, zaprzeczania czy umniejszania).
- Opanujesz różnorodne narzędzia, aby pomóc dzieciom radzić sobie ze stresem.
Zachęcenie dziecka do współpracy
- Nauczysz się unikać komunikatów negatywnych, takich jak rozkazy, oceny czy sarkazm, które mogą pogłębiać opór dziecka.
- Dowiesz się, jak mówić do dziecka, by zwiększyć jego poczucie autonomii i chęć współpracy.
- Poznasz proste techniki, zachęcające do współpracy w procesie leczenia
Efektywna komunikacja z dzieckiem
- Opanujesz techniki dostosowywania języka do wieku i możliwości percepcyjnych dziecka.
- Nauczysz się, jak tłumaczyć, co dzieje się podczas leczenia, adekwatnie do poziomu rozwoju dziecka
- Zrozumiesz, jak autentycznie i z szacunkiem wzmacniać pozytywne zachowania dzieci i jak unikać pułapek komunikacyjnych (np. manipulacji, czy obietnic bez pokrycia)
Praca z rodzicami
- Poznasz sposoby motywowania rodziców do wspierania procesu leczenia w domu.
- Dowiesz się, jak reagować na trudne emocje rodziców w sposób, który wspiera współpracę i buduje relacje.

Uczestnicy wyjdą ze szkolenia z zestawem narzędzi i technik, które pomogą im:
- Tworzyć długoterminowe relacje z pacjentami i ich rodzinami, budując lojalność i zaufanie
- Poprawić swoje kompetencje komunikacyjne, co wpłynie na ich profesjonalizm i komfort pracy
- Redukować stres i napięcia związane z trudnymi sytuacjami w gabinecie pedodontycznym
- Zwiększyć skuteczność leczenia poprzez lepsze zaangażowanie rodziców i współpracę z dziećmi
- Zainspirować się do dalszego rozwoju zawodowego i wprowadzania innowacyjnych praktyk w swojej codziennej pracy

Co dostaniesz w pakiecie STRACHY NA LACHY?
Karty uczuć do lepszej komunikacji w gabinecie
Miesiąc po szkoleniu zapraszamy Cię na wyjątkową, dwugodzinną konsultację online, podczas której będziesz mógł/mogła:
- Podzielić się swoimi osiągnięciami – opowiedzieć, jak wdrożyłeś/aś nowe metody komunikacji w pracy z Małymi Pacjentami i ich Rodzicami.
- Wymienić się doświadczeniami – zobaczyć, jak inni uczestnicy radzą sobie z wyzwaniami i czerpać inspirację.
- Zadać pytania i uzyskać wsparcie – jeśli napotkałeś/aś trudności, to idealny moment, by skonsultować je i znaleźć rozwiązania.
Harmonogram:

Harmonogram
Dzień I -Sobota
- Rozpoczęcie i komunikacyjna rozgrzewka
- Wprowadzenie do trójkąta pedodontycznego:
- Omówienie relacji lekarz – rodzic – dziecko
- Fundamenty skutecznej komunikacji: Kluczowe zasady komunikacyjne.
- Dostosowanie komunikacji do stylów interpersonalnych rodzica: Jak rozpoznać i reagować na różne style komunikacyjne.
- Podstawowe narzędzia w komunikacji: Praktyczne techniki i modele komunikacyjne.
- Modele komunikacyjne w pracy lekarza pedodonty: Przykłady i case studies.
- Asertywność u lekarza: Postawa i narzędzia asertywne w codziennej praktyce.
- „Trudny rodzic” i inne interwencje: Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.

Harmonogram
Dzień II -Niedziela
- Zarys psychologii rozwojowej dziecka w wieku 2 – 10 lat: Kluczowe etapy i ich znaczenie w komunikacji.
- Znaczenie i wykorzystanie empatii w pracy z dzieckiem: Jak budować relację opartą na zaufaniu.
- Narzędzia budujące kontakt i relację: Praktyczne ćwiczenia.
- Narzędzia zachęcające do współpracy: Jak motywować małych pacjentów.
- Dziecko o innej wrażliwości: Specyficzne potrzeby i podejścia.
- Dziecko z zaburzeniami rozwojowymi – jak z nim pracować: Techniki i strategie.
- Podsumowanie szkolenia i action plan: Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
Zobacz krótki filmik od naszych Prowadzących

Prowadząca:
mgr Lucyna Nalikowska- Mazur
mgr Lucyna Nalikowska- Mazur ceniona psycholożka i pedagożka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w każdym wieku, włączając dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi
- Przez kilkanaście lat pracowała w gabinetach pedodontycznych, gdzie przygotowywała lekarzy do pracy z Małymi Pacjentami i ich Rodzicami.
- Prowadziła liczne szkolenia, mentoringi oraz bieżące wsparcie „on the job”, a także interweniowała w sytuacjach niestandardowych.
- Obecnie pełni funkcjępedagożki i wychowawczyni w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
- W swojej pracy kieruje się Dekalogiem Korczaka, jest entuzjastką kreatywnego wspierania rozwoju dzieci poprzez arterapię.
- Lucyna Nalikowska- Mazur wyróżnia się empatycznym podejściem, które buduje zaufanie i wspiera rozwój kompetencji uczestników szkolenia

Prowadząca
mgr Joanna Karbowska-Bebel
mgr Joanna Karbowska-Bebel doświadczona managerka i certyfikowana trenerka z ponad dziesięcioletnim stażem w prowadzeniu szkoleń
- Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z szeroko pojętą komunikacją interpersonalną, budowaniem i podtrzymywaniem relacji oraz wzmacnianiu kompetencji liderskich.
- Joanna prowadziła szkolenia i programy szkoleniowe dla wielu renomowanych firm, takich jak Polpharma, Play, Procter & Gamble, Publicis Groupe Poland oraz Accenture. Łączy wiedzę trenerską z praktycznym doświadczeniem w biznesie. W życiu zawodowym i prywatnym praktykuje Porozumienie bez Przemocy, czerpiąc inspirację z Analizy Transakcyjnej, psychologii pozytywnej i teorii konstruowania emocji. Joanna, będąc mamą dwójki dzieci w wieku szkolnym, doskonale rozumie wyzwania komunikacyjne, z jakimi spotykają się rodzice i nauczyciele.

Rozwój z mniejszym kosztem dzięki dofinansowaniu
Szkolenia nie muszą być dużym wydatkiem.
Z naszym wsparciem skorzystasz z funduszy dostępnych w Bazie Usług Rozwojowych i odciążysz firmowy budżet.
Zapisz się na szkolenie:

Razem budujemy przyszłość stomatologii dziecięcej w Polsce
Z dumą wspieramy rozwój nowoczesnych gabinetów pedodontycznych w Polsce, dostarczając sprawdzone narzędzia i innowacyjne materiały do leczenia dzieci. Dzięki ścisłej współpracy z lekarzami wpływamy na poprawę jakości opieki stomatologicznej i rozwójnowoczesnych standardów w leczeniu najmłodszych.