25-26 PAŹDZIERNIK 2025 rok

Strachy na lachy- Komunikacja w gabinecie pedodontycznym

Cena: 2999 zł
*Liczba miejsc ograniczona!

Godzina: 10:00-18:00 | 9:00-17:30

Lokalizacja: Warszawa

Punkty edukacyjne : 14

Zapisz się

Szkolenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz:

  • Podnieść swoje kwalifikacje w zakresie pracy z dziećmi oraz ich opiekunami,
  • Zwiększyć swoją skuteczność zawodową poprzez lepsze zrozumienie potrzeb Małych Pacjentów,
  • Rozwinąć umiejętności komunikacyjne i poprawić relacje z rodzicami
  • Zdobyć wiedzę z zakresu psychologii dziecięcej, aby efektywniej radzić sobie z emocjonalnymi i behawioralnymi wyzwaniami w gabinecie,
  • Poznać praktyczne techniki ułatwiające radzenie sobie z trudnymi sytuacjami zawodowymi,
  • Budować długoterminowe relacje z pacjentami i ich rodzicami, które wpływają na lojalność i zadowolenie z usług gabinetu.

Dzień I

Pierwszy dzień szkolenia to głęboka analiza roli relacji w gabinecie pedodontycznym oraz rozwój kluczowych umiejętności komunikacyjnych.
Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie współpracować z dzieckiem i rodzicem, tworząc atmosferę bezpieczeństwa i zaufania.

Fundamenty współpracy 

  • Zrozumiesz wzajemne zależności między lekarzem, dzieckiem a rodzicem/opiekunem.
  • Nauczysz się budować zaufanie i długoterminowe relacje, które są kluczowe dla skutecznego leczenia.
  • Dowiesz się, jak motywować rodziców do zaangażowania w proces profilaktyki i leczenia próchnicy w domu

Skuteczna komunikacja

  • Opanujesz aktywne słuchanie – techniki parafrazowania, klaryfikacji i podsumowywania.
  • Poznasz zasady przejrzystej komunikacji, aby precyzyjnie przekazywać informacje.
  • Nauczysz się, jak unikać błędów komunikacyjnych prowadzących do nieporozumień z rodzicami i dziećmi.

Postawa asertywna

  • Dowiesz się, jak być jednocześnie stanowczym i życzliwym wobec pacjentów i ich opiekunów.
  • Poznasz najlepszy model do formułowania jasnych komunikatów.
  • Zyskasz umiejętność skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, np. spóźnieniami rodziców, obawami dzieci czy presją czasu.

Ustalanie „zasad gry”

  • Nauczysz się ustalać zasady współpracy z rodzicem na poziomie administracyjnym, profesjonalnym i psychologicznym.
  • Zrozumiesz, jak kontrakt wpływa na efektywność leczenia i budowanie wzajemnego zaufania.
  • Dowiesz się, jak dbać o siebie i swój wellbeing, aby troska o Małego Pacjenta i trudne sytuacje w gabinecie nie zakłócały Twojego dobrostanu.

Dzień II

Drugi dzień szkolenia jest w pełni poświęcony specyfice pracy z dziećmi w wieku 2–10 lat.
Uczestnicy poznają poszczególne etapy rozwoju dziecka i nauczą się, jak wspierać ich autonomię i skutecznie motywować do współpracy, w sposób dostosowany do wieku Małego Pacjenta.

Praca z emocjami dziecka

  • Poznasz dekalog Janusza Korczaka jako fundament pracy z dziećmi oparty na szacunku, miłości i empatii.
  • Nauczysz się, jak akceptować uczucia dziecka i reagować w sposób wspierający (bez oceniania, zaprzeczania czy umniejszania).
  • Opanujesz różnorodne narzędzia, aby pomóc dzieciom radzić sobie ze stresem.

Zachęcenie dziecka do współpracy

  • Nauczysz się unikać komunikatów negatywnych, takich jak rozkazy, oceny czy sarkazm, które mogą pogłębiać opór dziecka.
  • Dowiesz się, jak mówić do dziecka, by zwiększyć jego poczucie autonomii i chęć współpracy.
  • Poznasz proste techniki, zachęcające do współpracy w procesie leczenia

Efektywna komunikacja z dzieckiem

  • Opanujesz techniki dostosowywania języka do wieku i możliwości percepcyjnych dziecka.
  • Nauczysz się, jak tłumaczyć, co dzieje się podczas leczenia, adekwatnie do poziomu rozwoju dziecka
  • Zrozumiesz, jak autentycznie i z szacunkiem wzmacniać pozytywne zachowania dzieci i jak unikać pułapek komunikacyjnych (np. manipulacji, czy obietnic bez pokrycia)

Praca z rodzicami

  • Poznasz sposoby motywowania rodziców do wspierania procesu leczenia w domu.
  • Dowiesz się, jak reagować na trudne emocje rodziców w sposób, który wspiera współpracę i buduje relacje.

Uczestnicy wyjdą ze szkolenia z zestawem narzędzi i technik, które pomogą im:

  • Tworzyć długoterminowe relacje z pacjentami i ich rodzinami, budując lojalność i zaufanie
  • Poprawić swoje kompetencje komunikacyjne, co wpłynie na ich profesjonalizm i komfort pracy
  • Redukować stres i napięcia związane z trudnymi sytuacjami w gabinecie pedodontycznym
  • Zwiększyć skuteczność leczenia poprzez lepsze zaangażowanie rodziców i współpracę z dziećmi
  • Zainspirować się do dalszego rozwoju zawodowego i wprowadzania innowacyjnych praktyk w swojej codziennej pracy

Co dostaniesz w pakiecie STRACHY NA LACHY?

Karty uczuć do lepszej komunikacji w gabinecie

Miesiąc po szkoleniu zapraszamy Cię na wyjątkową, dwugodzinną konsultację online, podczas której będziesz mógł/mogła:

  • Podzielić się swoimi osiągnięciami – opowiedzieć, jak wdrożyłeś/aś nowe metody komunikacji w pracy z Małymi Pacjentami i ich Rodzicami.
  • Wymienić się doświadczeniami – zobaczyć, jak inni uczestnicy radzą sobie z wyzwaniami i czerpać inspirację.
  • Zadać pytania i uzyskać wsparcie – jeśli napotkałeś/aś trudności, to idealny moment, by skonsultować je i znaleźć rozwiązania.

Harmonogram:

Harmonogram

Dzień I -Sobota

  • Rozpoczęcie i komunikacyjna rozgrzewka
  • Wprowadzenie do trójkąta pedodontycznego:
  • Omówienie relacji lekarz – rodzic – dziecko
  • Fundamenty skutecznej komunikacji: Kluczowe zasady komunikacyjne.
  • Dostosowanie komunikacji do stylów interpersonalnych rodzica: Jak rozpoznać i reagować na różne style komunikacyjne.
  • Podstawowe narzędzia w komunikacji: Praktyczne techniki i modele komunikacyjne.
  • Modele komunikacyjne w pracy lekarza pedodonty: Przykłady i case studies.
  • Asertywność u lekarza: Postawa i narzędzia asertywne w codziennej praktyce.
  • „Trudny rodzic” i inne interwencje: Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.

Harmonogram

Dzień II -Niedziela

  • Zarys psychologii rozwojowej dziecka w wieku 2 – 10 lat: Kluczowe etapy i ich znaczenie w komunikacji.
  • Znaczenie i wykorzystanie empatii w pracy z dzieckiem: Jak budować relację opartą na zaufaniu.
  • Narzędzia budujące kontakt i relację: Praktyczne ćwiczenia.
  • Narzędzia zachęcające do współpracy: Jak motywować małych pacjentów.
  • Dziecko o innej wrażliwości: Specyficzne potrzeby i podejścia.
  • Dziecko z zaburzeniami rozwojowymi – jak z nim pracować: Techniki i strategie.
  • Podsumowanie szkolenia i action plan: Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

Zobacz krótki filmik od naszych Prowadzących

Prowadząca:

mgr Lucyna Nalikowska- Mazur 

mgr Lucyna Nalikowska- Mazur ceniona psycholożka i pedagożka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w każdym wieku, włączając dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi

  • Przez kilkanaście lat pracowała w gabinetach pedodontycznych, gdzie przygotowywała lekarzy do pracy z Małymi Pacjentami i ich Rodzicami.
  • Prowadziła liczne szkolenia, mentoringi oraz bieżące wsparcie „on the job”, a także interweniowała w sytuacjach niestandardowych.
  • Obecnie pełni funkcjępedagożki i wychowawczyni w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
  • W swojej pracy kieruje się Dekalogiem Korczaka, jest entuzjastką kreatywnego wspierania rozwoju dzieci poprzez arterapię.
  • Lucyna Nalikowska- Mazur wyróżnia się empatycznym podejściem, które buduje zaufanie i wspiera rozwój kompetencji uczestników szkolenia

Prowadząca

mgr Joanna Karbowska-Bebel

mgr Joanna Karbowska-Bebel doświadczona managerka i certyfikowana trenerka z ponad dziesięcioletnim stażem w prowadzeniu szkoleń

  • Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z szeroko pojętą komunikacją interpersonalną, budowaniem i podtrzymywaniem relacji oraz wzmacnianiu kompetencji liderskich.
  • Joanna prowadziła szkolenia i programy szkoleniowe dla wielu renomowanych firm, takich jak Polpharma, Play, Procter & Gamble, Publicis Groupe Poland oraz Accenture. Łączy wiedzę trenerską z praktycznym doświadczeniem w biznesie. W życiu zawodowym i prywatnym praktykuje Porozumienie bez Przemocy, czerpiąc inspirację z Analizy Transakcyjnej, psychologii pozytywnej i teorii konstruowania emocji. Joanna, będąc mamą dwójki dzieci w wieku szkolnym, doskonale rozumie wyzwania komunikacyjne, z jakimi spotykają się rodzice i nauczyciele.

Rozwój z mniejszym kosztem dzięki dofinansowaniu

Szkolenia nie muszą być dużym wydatkiem.
Z naszym wsparciem skorzystasz z funduszy dostępnych w Bazie Usług Rozwojowych i odciążysz firmowy budżet.

Sprawdź, jak skorzystać z dofinansowania

Zapisz się na szkolenie:

✔ Dziękujemy! Otrzymaliśmy Twoje zgłoszenie. W celu potwierdzenia rezerwacji, prosimy o uregulowanie faktury zaliczkowej, którą wyślemy w ciągu najbliższych kilku dni roboczych.